STAD AARSCHOT SCHENKT NIEUWE ZIEKENWAGEN AAN VZW ZIEKENWAGEN AARSCHOT

11 april 2012 door admin

Om een goede dringende hulpverlening aan de burgers te garanderen, is een goed uitgeruste ziekenwagendienst in de stad een echte must. De oude ziekenwagen van vzw Ziekenwagen Aarschot was dringend aan vervanging toe. Daarom schonk de stad Aarschot een nieuwe ziekenwagen aan de vzw.

Een nieuwe ziekenwagen kost al snel 125.000 euro. Vzw Ziekenwagen Aarschot heeft zelf onvoldoende financiële middelen om een nieuwe ziekenwagen aan te kopen. Toch ijveren de medewerkers voor een kwalitatieve hulpverlening.

Zo werd er vorig jaar een samenwerkingsakkoord afgesloten tussen vzw Ziekenwagen Aarschot en het Rode kruis Aarschot om nog beter samen te werken. Burgemeester André Peeters drong aan op een nauwere samenwerking tussen deze 2 hulpdiensten. De samenwerkingsovereenkomst legt onder meer afspraken vast over het uitwisselen van materiaal (zuurstof, brancards…), personeel en ziekenwagens, indien één van de partijen in moeilijkheden zit.

Het stadsbestuur van Aarschot apprecieert de initiatieven van vzw Ziekenwagen Aarschot en keurde daarom een betoelaging van 95.000 euro goed. Met deze toelage kon de vzw een nieuwe ziekenwagen aankopen.

Vanaf heden wordt de nieuwe ziekenwagen ingezet om de inwoners van Aarschot bij te staan in noodsituaties.

Dit bericht werd geplaatst op woensdag, 11 april 2012 om 17:28 als onderdeel van Persberichten. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.